Keymetrics

Kanada lanserar inom kort en teknisk onlinepanel

Insiktsbolaget Vividata har gått ihop med researchtechbolaget RealityMine och Ipsos för att skapa en passiv onlinepanel som har koll på hur konsumenter rör sig på olika enheter på nätet.

Satsningen är gedigen och ska mynna ut i att Kanada får en så kallad passiv onlinepanel dvs man mäter beteenden på konsumenternas enheter.

Data som samlas in inkluderar mobildata som sök, browsing, app-användning, eshopping, videotittande och ljudlyssnande med geolokalisering.

Our industry is struggling to measure today’s complex media behaviour. And the costs we must incur to subscribe to layer upon layer of specialized media studies are becoming prohibitive. Passive measurement has the potential to address both challenges, kommenterar Rob Young från PHD Canada.

Pat Pellegrini som är vd på Vividata tillägger:

This panel compliments our existing high-quality survey research expertise to provide revealed behaviour that only passive measurement can capture in detail. A multi-partner strategy with global leaders in their respective areas allows such a panel to launch and succeed.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Rapport: Så här mår Sveriges webbplatser