Keymetrics

Hur påverkar teknik framtidens undersökningar?

Ny teknik såsom AI, hjärnscanning, eyetracking mm påverkar många delar av samhället. Den 24/9 samlar vi en panel med representanter från tre tekniktunga företag för att ta reda på vilken effekt denna utveckling kommer få på undersökningsbranschen. Paneldebatten är en av flera i SMIFs serie om Framtidens Research.

Att utvecklingen går snabbt framåt kan inte ha undgått någon, och nya möjligheter och utmaningar väntar till följd av ny teknik. För att djupdyka i vad tekniska lösningar kan få för konsekvenser för undersökningar samlar vi en panel med experter från tre tekniktunga bolag. Häng med när Ali Farokhian från Tobii, Alexander Lopera från Neurons Inc. och Nicolas Espinoza från Gavagai diskuterar hur ny teknik kommer påverka undersökningsbranschen. (OBS! Debatten sker på engelska)

Vi kommer bland annat att få reda på hur AI kan appliceras redan idag, och hur det kan komma att påverka hur branschen arbetar. Vi kommer även få veta vilka tekniklösningar som panelisterna tror kommer ha störst inverkan på hur undersökningar genomförs, samt vad som faktiskt är möjligt redan idag trots att många tror att det fortfarande är science fiction.

När: Tisdag den 24/9 kl. 15:30-16:30. Efter debatten finns tid att prata med panelisterna.
Var: Tobiis huvudkontor på Klasrovägen 2D i Danderyd (kort promenad från Mörby Centrum)

Är du nyfiken på att höra vår panel besvara dessa och en rad andra frågor bör du anmäla dig till debatten direkt!

Paneldebatten kommer även att livestreamas på SMIFs Facebooksida, så du kan se den även om du inte kan vara med på plats.

Vill du se tidigare paneldebatter i serien hittar du dem på SMIFs hemsida 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Nyhetstjänsten som ökar med 500 procent per år