Keymetrics

Estrella sponsrar e-sport för att nå sina målgrupper

Estrella är huvudsponsor till FIFA-spelaren ”Jewanderz” som sänder en 50 timmar lång jubileumsstream 27-29 september.

Under livesändningen kommer Youtubern att spela det nysläppta FIFA 20 inför omkring 200 000 tittare och bjuda på mängder av chips från Estrella.

Gaming har de senaste åren blivit en mer etablerad arena för marknadsföring och Estrella var tidigt in i spelet som bland annat partner till Dreamhack de senaste sju åren. Estrella har även stöttat enskilda streamers samt anordnade 2015 ”Guldchipset” – ett stipendium för independent spelutvecklare.

-Utifrån kan gaming uppfattas som ensamt men det är en dedikerad community med mycket gemenskap. Man tittar och spelar tillsammans. Det rimmar bra med våra värden och produkter kommenterar Jenny Pira, Digital Strateg.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Disney+ bjuder på en tre timmar lång trailer