Keymetrics

Trustly utser Louise Nylén till ny marknadschef

Trustly har valt Louise Nylén till nya rollen som marknadschef – Chief Marketing Officer.

Positionen som CMO är nyetablerad och innebär ett helhetsansvar för alla varumärkes- och marknadsaktiviteter.

Louise har 20 års erfarenhet från internationella företag. Hon började sin karriär hos Bain & Company och kommer senast från en roll som vice vd och marknadschef (Chief Marketing Officer) på LeoVegas Mobile Gaming Group. Louise är även styrelseledamot i Nelly.com, en ledande aktör inom mode på nätet och en del av NasdaqOMX-listade Qliro Group.

Jag är väldigt glad att kunna hälsa Louise välkommen till Trustly. Hennes expertis inom marknadsföring, erfarenhet av att framgångsrikt driva tillväxt på flera marknader och beprövade ledaregenskaper gör henne till ett värdefullt tillskott till teamet när vi fortsätter resan med att bygga ett ledande globalt betalningsföretag, säger Oscar Berglund, vd på Trustly.

Louise Nylén säger:

Betalningsbranschen går igenom en intensiv period med stora strukturella förändringar och där har leverantörer som Trustly en mycket intressant framtid. Trustly har en unik produkt, en högkvalitativ tjänst och ett unikt försprång på marknaden – viktiga framgångsfaktorer som gjorde det väldigt intressant för mig att vara med och bygga ett starkt varumärke som attraherar både företag och konsumenter. Jag ser fram emot att ta tillvara de möjligheter som ligger framför oss och bidra med mina erfarenheter av marknadsföring och e-handel när Trustly tar sig an nya marknader och länder.”

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Röster från Almedalen: Ingen oro för att AI ska ta våra jobb