Keymetrics

Svenska Cruxmore öppnar upp portarna till en ny värld av strukturerad data

Personerna bakom Cruxmore känner vi igen från deras tidigare verksamheter. Fredrik Arnarp startade CountQuest som köptes av Nordic Morning och arbetade där tillsammans med Johan Alm, som de senaste tre åren jobbat på H&M.

Senaste åren har lett till en ökad medvetenhet kring data och många verksamheter har både analytiker och Data Scientists, vilket är bra. Detta ställer dock högre tekniska krav och det är här vi vill bistå med vår kompetens. Vi tror att många av Sveriges företag är redo att dra bättre nytta av data för att öka sin konkurrenskraft, säger Fredrik Arnarp.

Nystartade Cruxmore erbjuder konsultation inom datahantering och Martech. Två områden där det idag saknas gedigen kompetens hos många företag. Och det är det här tomrummet som bolaget nu ska fylla med sin erfarenhet, kunskap och utvecklade tjänster.

Vi har erfarenhet från de flesta typer av projekt och ser fram emot nya med spänning. Vi vill vara en teknisk partner i korta såväl som långa projekt. Allt från att sätta upp tekniska lösningar till val och implementationer av olika tjänster/produkter. Vi är gärna med och tar fram processer, workflows samt bistår i rekrytering och utbildning av personal. Vi ser också att vi kan kliva in i verksamheter för att ta ett helhetsansvar för såväl uppsättning som löpande drift, säger Johan Alm.

Cruxmore vill helt enkelt vara den självklara partnern till företag som jobbar med data på olika sätt.

Att har ordning och reda på sina data är, förutom en viktig del i digital marknadsföring, en förutsättning för AI, IoT och Machinelearning projekt, tillägger Fredrik Arnarp.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Så här analyserade Echo State konsumenter med hjälp av AI