Keymetrics

Spotify blir bättre på att pricka rätt med dina annonser

Spotify tävlar om att vara rätt plattform för att nå ut till rätt målgrupper med dina fyndiga annonser.

Två nya variabler du kan leka med – är intresse och kontext i realtid.

Intresse

Genom att rikta dina annonser till olika intressen, som du väljer från en lista, kan du enklare zooma in på de konsumenter du vill nå ut till.

Kontext i realtid

Här kan du köpa annonsytor inom olika dayparts. Du kan exempelvis rikta en annons när en lyssnare studerar eller tränar.

Ad Studio, där dessa variabler är tillgängliga, finns i USA, England, Kanada och Australien.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Tre av fem chefer redo att låta AI:n fatta beslut