Keymetrics

Ninja från Fortnite i kampanj med Adidas

Om de tre första orden i rubriken får dig att höja på ögonbrynen ska du absolut läsa den här artikeln.

Ninja är en kille som spelar ett onlinespel som heter Fortnite. Ninja är en av världens bästa och har miljontals följare som tittar på när han spelar. Typ som PewDiePie gör på Facebook fast Ninja gör det numera på Microsoft-ägda Mixer (tidigare på Twitch).

Fortnite är en av världens mest populära onlinespel som i princip alla kids vill vara bäst på. När de nu senast arrangerade ett världsmästerskap var det en 16-åring som vann och fick 28 miljoner kronor i prispengar.

Nu har Adidas fattat att e-sport är där det händer. Så varför inte signa en kampanj med en av världens mest kända spelare i det hetaste spelet – Ninja i Fortnite.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Schemalägg ert innehåll på Instagram via Facebook