Keymetrics

Litium rekryterar Chief Marketing Officer

Malin Bodolla

Litiums växlar upp och förstärker marknadsteamet genom att rekrytera Malin Bodolla som ny Chief Marketing Officer (CMO).

För att ta nästa steg på vår tillväxtresa bygger vi nu en marknadsorganisation i världsklass. Genom effektiv och kreativ marknadsföring ska Malin Bodolla, med sin gedigna erfarenhet, utveckla Litiums varumärke och digitala närvaro. Rekryteringen blir även ett viktigt led i vårt internationaliseringsarbete, säger Litiums vd, Henrik Lundin.

Malin har 20 års marknadserfarenhet från IT och tech och kommer närmast från Pedab. Under det senaste decenniet har hon arbetat med digital transformation och effektiv, kundorienterad marknadsföring, med varumärken som Klarna, LinkedIn, Adobe och Cap Gemini.

Den digitala handeln är otroligt viktig och samtidigt en utmaning för många företag idag. Litium är perfekt positionerat för den nordiska marknaden, där man utmanar de stora, internationella företagen med verksamhetskunnande och lokal närvaro. Jag ser fram emot att, med Litium, hjälpa fler företag att lyckas i den stora omställningen till en ny, digital värld av handel, säger Malin Bodolla som tillträder tjänsten som CMO på Litium den 1 september 2019.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Nielsen vill mäta ljud lika bra som digitalt