Keymetrics

GroupM lanserar self-serviceplattform för native

Johan Olsson och Jonas Viksten, ansvariga för plistas self-serviceplattform på GroupM.

I automatiseringens tecken och med en enorm mängd målgruppsdata lanserar mediebyrågruppen GroupM i Sverige Nordens första self-serviceplattform för köp av programmatiska native-annonser.

GroupM fortsätter att utveckla sitt native-erbjudande och lanserar nu ett self-servicesystem som kan nyttjas som ett strategiskt komplement till övriga medieinvesteringar. Med ett fåtal knapptryck och ett kreditkort kan annonsörer själva planera, boka och optimera sina kampanjer över den publicistflora som är integrerad med plista, GroupMs datadrivna native-enhet.

Jonas Viksten, Managing Director, Xaxis & plista, på GroupM kommenterar:

Vi lägger stort fokus vid att automatisera och effektivisera flödet för att köpa native. Vår self-serviceplattform för programmatisk native innebär att alla annonsörer kan ta del av vårt högkvalitativa nätverk av premiumpublicister där de kan berika sina köp med data och AI för maximal kampanjeffekt.

Systemets första kund Memira, som är verksamma inom synbehandlingar, har redan upplevt mycket positiva effekter av sina programmatiska native-köp som överträffade andra medieslag på flera mätparametrar.

Vi har sett väldigt goda resultat av våra investeringar i plistas self-service-plattform när vi utvärderar på kvalitativ trafik till vår sajt. Verktyget är både enkelt och användarvänligt samtidigt som den bakomliggande algoritmiska intelligensen för att nå rätt målgrupp är mycket kraftfull, säger John Åkstedt, Digital Media Manager på Memira.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Apple News Plus har lanserats och världens nyhetsmedier borde darra