Keymetrics

Gen Z är den mobila generationen

Generation Z vänder sig i allt större utsträckning till mobilen för all sin underhållning. Det visar ny forskning från Whistle.

För Generation Z är mobilen inte bara den främsta kanalen för sociala medier utan även för att titta på Netflix. 40 procent av Gen Z tittar på Netflix via mobilen, jämfört med 22 procent av Millennials.

Läs också: Millennials och Generation Z dissar dagens företag

Studien visar också att 81 procent av Gen Z sätter på en video under tiden de gör andra saker. Fyra av fem anser även att titta på ett kort videoklipp är ett bra sätt att fylla ut dagen.

Så om ni vill nå den yngre generationen är det mobilen och video som gäller.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Bilder från Almedalen: Sol, spännande föredrag och fullt med folk