Keymetrics

Få innehåll rekommenderat beroende på ditt humör

Skulle du vilja få innehåll rekommenderat beroende på vilket humör du har för tillfället? Det är något som BuzzFeed testar just nu.

BuzzFeed erbjuder sina läsare ett nytt sätt att hitta innehåll baserat på hur de mår för tillfället. Med hjälp av verktyget MoodFeed kan läsarna välja sitt humör för att sedan få en lista med förslag på artiklar som matchar det humöret.

I skrivandets stund finns det sex olika alternativ – nyfiken, stressad, uttråkad, nostalgisk, glad eller hungrig.

Enligt BuzzFeed är detta ett experiment i att ”få vår målgrupp engagerad på ett icke-traditionellt sätt”.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
IAB Europe har uppdaterat sin GDPR-guide till 2.0