Keymetrics

Det här kan företag lära sig av nya IKEA-katalogen

IKEA har nyligen lanserat sin senaste katalog och med den en studie om hur vi svenskar vill ha det i våra hem. Här finns det en hel del att lära av företag som vill att sina anställda ska känna sig hemma på jobbet.

Höstens IKEA-katalog är fylld med nyheter, tips och idéer för hur du kan känna dig utvilad i ett hem som ger dig energi att möta dagens äventyr och utmaningar.

Vår nya katalog inspirerar med nyheter, inredningar och sovlösningar för många olika behov. Det kan handla om allt från stora förändringar till små uppdateringar som ger ditt sovrum och hem en extra energiboost. Hämta kraft i en säng med komfort perfekt anpassad för dig eller upptäck hur en ergonomisk kudde förbättrar din sömn. Med skräddarsydd förvaring avlastar du sinnet och får mer tid för välgörande återhämtning, säger Tori Newman, inredningschef IKEA Sverige.

Höstens katalog visar sex olika hem och levnadssituationer – allt från ensamboende i stan till att dela boende med vänner, familj och över generationer. Hemmen baseras på insikter från IKEAs årliga och globala undersökning Life at Home Report. Genom svaren i undersökningen har man identifierat fem känslomässiga behov kopplade till att må bra och känna trivsel.

Behoven är universella, men spelar olika stor roll beroende på var man befinner sig i livet. De sex hemmen i höstens katalog visar olika levnadssituationer och lösningar som speglar de känslomässiga behoven av att känna tillhörighet, ägandeskap, säkerhet, bekvämlighet och avskildhet, säger Tori Newman, inredningschef IKEA Sverige.

Undersökningen visar också att hela 60 procent av de 20 000 tillfrågade personerna uppger att de sätter på musik när de vill känna sig mer hemma.

Så plocka inte bara upp katalogen för att piffa till ditt egna vardagsrum. Studera tanken bakom alla sektioner och se hur dessa även kan appliceras på jobbet. För visst vill vi alla känna oss hemma på jobbet.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Första kampanjen för Google Pay Pass