Keymetrics

Closer tar över Forza Footballs försäljning

Appen Forza Football anlitar Closer för att öka försäljningen av annonsytor. Initialt kommer Closer ansvara för den nationella försäljningen i Sverige.

Med det nya avtalet växer Closer geografiskt och är nu verksamma i Göteborg, Stockholm och Skåneregionen.

Med över 5 miljoner unika användare världen över och 350 000 unika besökare varje månad i Sverige är Forza Football en av världens största fotbolls-appar. Det svenska bolaget med huvudkontor i Göteborg har som mål att göra all världens fotboll tillgänglig för alla. Samtidigt verkar de för att fotbollsvärlden ska bli schysstare och motverka rasism och homofobi inom fotbollen.

Vi är oerhört glada och ödmjuka inför det här uppdraget. Forza Football är ett fantastiskt bolag med en passion för vad de gör som är imponerande. Nu ska vi få rejäl fart på försäljningen så att Forza Football kan fortsätta att utveckla sin app och göra fotbollsvärlden till en än vackrare plats, säger Fredrik Skåntorp, grundare och vd Closer.

Forza Football har en tydlig expansionsplan som bygger på ökad försäljning på samtliga marknader. Sverige är en viktig marknad utifrån att bolagets huvudkontor ligger här. För att kunna öka försäljningen är det avgörande att fysiskt finnas på plats i Stockholm och ha ett starkt säljteam.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Imorgon släpps rapporten Svenskarna och internet 2019