Keymetrics

Användarna har svårt att välja vad de ska titta på

Netflix och andra streamingtjänster har så mycket innehåll att användarna har svårt att välja vad de ska titta på, visar ny rapport från Nielsen.

Nielsens senaste rapport Total Audience Report visar att användarna har svårt att välja innehåll, och de tar i genomsnitt sju minuter på sig att hitta något att titta på.

Netflix och andra VOD-tjänster har helt enkelt för mycket innehåll, vilket ”paralyserar” användarna.

Options are great for consumers when it comes to deciding what to watch,  but they’re also decidedly complicated for an industry that continues to fragment and search for unique ways to influence their behavior and perhaps steer eyeballs toward their network, program, service or brand, skriver Peter Katsingris, SVP of audience insights på Nielsen Katsingris, i rapporten.

21 procent av användarna säger att de ger upp om de inte kan bestämma sig. Mer än hälften (58 procent) uppger att de byter tillbaka till sig favorit-TV-kanal om de inte hittar något att titta på.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Box vill röra sig från att hantera filer till att hantera arbetsprocesser