Keymetrics

Sveriges Annonsörer ger tips om hur du skyddar ditt varumärke på Youtube

Sveriges Annonsörer vill bidra till att skapa en ”brand safe” miljö på Youtube med några tips för hur du kan skydda ditt varumärke när du annonserar där.

Här kan du läsa om alla tips från Sveriges Annonsörer.

Tipsen från Sveriges Annonsörer berör Brand Control Levers med riktlinjer för innehåll med rekommendationer och länkar och en Brand Suitability Guide som enkelt förklarar olika inställningar för när du ska köpa annonser på YouTube.

Inställningarna som kan göras för dina annonser är indelade i Standard, Limited och Content Suitable for Families (CSF).

  • För de flesta annonsörer som vill ha stor räckvidd fungerar Standard Mode som innehåller 90 procent av annonslagret på YouTube.
  • Annonsörer som är lite försiktigare kan använda Limited Inventory Mode då kommer du åt ca 70 procent av annonslagret på YouTube.
  • Vill du att annonserna inte ska exponeras för barn kan du använda inställningen Standard Inventory Mode och exkludera Content Suitable for Families (CSF).
  • Vill du begränsa annonsering till barn och vara försiktig med var varumärket exponeras kan man kombinera Limited Inventory Mode samt utesluta CSF.
  • De annonsörer som har specifika saker som de absolut inte vill associeras med kan gå in på Topic Controls och exkludera olika ämnen.

Läs mer här. 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Röster från Almedalen: Telecom-aktör som får prata om mer än bara sina produkter