Keymetrics

Spotify söker nya intäkter när de lanserar reklam i poddar

Det var inte länge sedan Spotify började satsa på poddar. Nu är det dags att dra in pengar på poddarna också.

Publiken som får ta emot reklamen är gratislyssnarna. Dessa har även segmenterats efter vilka typer av poddar de lyssnar på.

Reklam-verktyget för att kunna nå dessa lyssnare lanseras först i USA, Kanada, Mexiko, Brasilien, England, Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien och Australien. Tråkigt nog inte i Sverige, som ändå är Spotifys ursprung. Har de redan glömt bort den svenska marknaden?

Först ut att testa med sin reklam är Samsung och 3M.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Disney+ bjuder på en tre timmar lång trailer