Keymetrics

Gör annonser av inlägg från influencers på Instagram

Nu kan varumärken som samarbetar med influencers skapa annonser av deras inlägg.

Instagram vill hjälpa annonsörer och influencers att producera fler annonser på plattformen. Därför har man valt att lansera en funktion som gör det möjligt att ta ett vanligt organiskt inlägg från en influencer och göra det till en annons för att öka räckvidden.

Varumärket och influencern måste vara överens, så det går inte att kapa någon kändis bara sådär.

För att det ska fungera måste influencern gå in på sina avancerade inställningar, i appen, och ge företaget/varumärket tillstånd att använda deras inlägg som annonser. Företaget ser då influencerns inlägg i Ads Manager som hanterbara inlägg.

Starting today, we’re introducing the ability for advertisers to promote creators’ organic branded content posts as feed ads. Branded content is an evolving ecosystem. As we’ve worked to build the right tools for both business and creators involved in branded content deals, one of the biggest requests from brands to date is the ability to incorporate branded content posts into their advertising strategies, skriver Instagram på sin blogg.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Hälften av influencers manipulerar sina siffror