Keymetrics

”När konkurrensen blir hårdare är det avgörande att fokusera på användarvänlighet”

Domino’s Pizza tar nästa steg i sin satsning på den svenska marknaden genom att lansera en helt ny digital plattform.

Sedan entrén på den svenska marknaden har Domino’s Pizza erbjudit sina kunder möjlighet att beställa sin pizza direkt i mobilen, vilket snabbt blivit det mest populära sättet att handla. Med den nya plattformen som bygger på samma teknik som företaget använder i USA där Domino’s sedan länge erbjuder leverans med självkörande bilar och röstbeställningar via Amazon Alexa, kommer fler funktioner och möjligheter att öppnas upp löpande.

När konkurrensen blir hårdare och efterfrågan på hemleveranser ökar, är det avgörande att fokusera på användarvänlighet. Domino’s Pizza har en lång internationell historia av att driva den digitala utvecklingen, inte bara inom vår bransch, utan även genom att vara ett föredöme för många internationella företag i den digitala transformationen. Därför är det naturligt för oss att nu utöka vårt erbjudande online och ta det till nästa nivå, säger Peter Jakobsen, VD på Domino’s Pizza Sverige.

Plattformen kommer att erbjuda beställningar via den nya appen, i mobilen och på desktop. Kunderna kan skapa en så kallad pizzaprofil där information från tidigare beställningar sparas, vilket möjliggör att skapa favoritordrar som kunderna sen kan beställa på bara ett par sekunder med endast sex knapptryck. Därefter kan kunden följa sin order med hjälp av Domino’s Pizza Tracker tills att ordern är levererad, eller klar att hämtas på någon av Domino’s butiker.

Våra pizzor ska vara lättillgängliga var kunden än befinner sig. Med den nya plattformen blir det ännu enklare att beställa din favoritpizza. Du kan beställa middagen oavsett om du är på väg hem från jobbet eller väntar på att barnen ska bli klara på fotbollsträningen, säger Peter Jakobsen.

Den nya plattformen kan användas från och med 26 juni på dominos.se och finns att ladda ner på Google Play eller i App Store.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Röster från Almedalen: Kommunikatör om hur man bör tänka för att använda ljud i kommunikationen