Keymetrics

MeMo² och Exterion Media tar hem Grand Prix under IAB Research Awards

hand som visar en graf som stiger

Här är vinnarna från  IAB Europe Research Awards som delades ut under Interact i Warsawa, Polen.

Grand Prix togs hem av eMo² och Exterion Media för sitt arbete med Outdoor Ad Impact Forecaster.

För kategorin Advertising Solutions segrade Annalect och Coop för sin Agile Marketing Mix Modelling.

Inom Audience Measurement gick återigen Gemius hem med prispokalen för – comprehensive cross-media solution with walled garden ecosystems included.

För bästa Brand Advertising Effectiveness segrade Havas Media och DBI för – Text-mining as methodological approach to influencers evaluation.

Kantar och AdReaction tog hem priset för bästa Consumer Attitudes och Behavior med projektet Getting Gender Right.

Här kan du läsa om alla vinnare och de som nästan vann.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Nu GDPR-granskas Google Ad Exchange