Keymetrics

Marie ska skapa en holistisk varumärkesupplevelse för Lindex

Som ett led i Lindex arbete att skapa en holistisk varumärkesupplevelse i Lindex alla kanaler samt ytterligare vässa kundupplevelsen har modevarumärket rekryterat Marie Paulsson som Creative Director.

Marie tillträder sin nya tjänst på Lindex den 5 augusti. Marie har jobbat i ledande kreativa roller inom Monki, Björn Borg och POC Sports m.fl. Hon är även medgrundare till John Sterner.

Lindex är ett mycket folkkärt och trovärdigt varumärke som följer kvinnan genom livet. Jag ser jättemycket fram emot att få jobba med att stärka kvinnor genom hela deras livsresa och tillsammans med Lindex kreativa team utveckla och renodla Lindex koncept och varumärke. Modeföretaget befinner sig på en spännande resa och jag ser fram emot att få vara med och skapa en inspirerande destination som är mer än bara shopping, säger Marie Paulsson.

I den nya rollen på Lindex kommer Marie vara en viktig drivkraft för att skapa en holistisk varumärkesupplevelse i alla kanaler.

Det känns väldigt kul att ha rekryterat Marie till oss på Lindex. Maries roll handlar om att vara en lyhörd kreativ coach för både sortiment och kommunikation och därigenom aktivt bidra i vår fortsatta utveckling av Lindex som starkt globalt modevarumärke, säger Henrik Sörstedt, Director of Customer Experience på Lindex.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Svenska Happy at Work ökar försäljningen och tar in nytt kapital