Keymetrics

Svenskarna spenderar allt mer för att titta på rörlig bild

Förra veckan hade MMS ett seminarium tillsammans med IRM om hushållens utgifter på rörlig bild.

Ifall du inte kunde vara med har MMS delat med sig av tre heta insikter på sin Facebooksida:

Tips: Följ MMS sida på Facebook eller LinkedIn för att ha koll på vad som händer inom rörlig bild.

MMS mäter konsumtionen av rörlig bild och levererar dagliga tittarsiffror för TV och online. MMS mäter tittandet på program, klipp och reklam och mätningarna fungerar som mediebranschens valuta. Siffrornas kvalitet kontrolleras noga av MMS varje dag och detta arbete är en grundbult i uppdraget att leverera en valuta till branschen.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Schibsted ska mäta effekten av mobilannonsering inom dagligvaruhandeln