Keymetrics

Frukostseminarium om hushållens medieutgifter

Var lägger hushållen sina pengar 2019? MMS och IRM bjuder in till ett kostnadsfritt frukostseminarium om hushållens medieutgifter.

Förutom en presentation så är det också en panel bestående av: Martin Jönsson, Utvecklingschef DN, Viveka Hansson, Programdirektör SVT, Jimmy Ahlstrand, Strategidirektör TV4 och moderator är Karin Hübinette, Forsman & Bodenfors.

Hållpunkter:

  • Madeleine Thor, IRM presenterar utvecklingen för hushållens medieutgifter under 2019.
  • Magnus Anshelm & Karina Malmsten, MMS presenterar en fördjupning med fokus på rörlig bild.
  • Paneldebatt:  Medierna blir alltmer beroende av användarintäkter, strömmade tjänster växer så det knakar medan nyhetsmedier möter minskande prenumerationsintäkter. I den avslutande paneldebatten diskuteras rapportens resultat och konsekvenser.

När: Torsdag den 13/6 kl 08:30-10:15
Var: GT 30, Grev Turegatan 30
Seminariet är kostnadsfritt.

Välkommen att anmäla dig här.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Google tog bort 2,3 miljarder ful-annonser under 2018