Keymetrics

Delta Projects tar sig an Synsam och lanserar Digital Custom Audience

Delta Projects har ingått ett samarbete med Synsam i deras satsning kring att ta hem den programmatiska affären och digitalisera sin marknadsföring.

Som en del i samarbetet har Delta Projects tillsammans med Bisnode utvecklat en helt ny produkt – Digital Custom Audience.

Vi tittar hela tiden på hur vi kan effektivisera och förbättra vår kommunikation och marknadsföring där fokus ligger på digitalisering. Genom vårt långsiktiga samarbete med Delta Projects tar vi nästa steg i den här resan och med deras nya produkt kan vi på ett helt nytt sätt rikta oss till en specifik målgrupp, vilket har visat sig ge mycket positiva resultat”, säger Michael Grimborg, marknadschef på Synsam.

Den nya produkten Digital Custom Audience “från kunddata offline till programmatisk annonsering online”, bygger på en scoringmodell som rankar målgrupper efter satta kriterier och ger annonsören möjlighet att annonsera mot en målgrupp baserat på deras egna kunddata. Genom att analysera data från till exempel annonsörens bästa kundgrupp, kan Bisnode skapa målgruppssegment på validerad offlinedata och segmenten kan därefter nås online.

Intresset för programmatiska annonsköp ökar konstant och vi är mycket glada över vårt långsiktiga samarbete med Synsam där vi med vår expertis och våra lösningar inom digital annonsering kan hjälpa dem att vässa sin marknadsföring ytterligare. Dessutom är det glädjande att vår nya produkt Digital Custom Audience  har fungerat väl under vår första satsning med Synsam under våren, en produkt som vi tror det finns en stor marknad för”, säger Max Hamberg, Commercial Director på Delta Projects.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Häng med när vi testar Gröna Lunds nya åkattraktion