Keymetrics

Sveriges Annonsörer släpper sin digitalguide på engelska

Peter Mackhé, chef för mediefrågor hos Sveriges Annonsörer

Sveriges Annonsörer lanserade för en tid sedan en guide för digital annonsering som har fått stor uppmärksamhet i Sverige, men även internationellt då den fick pris hos WFA – World Federation of Advertisers.

Guiden, som tagits fram av Sveriges Annonsörer med Expertteam Mediekvalité, har fått stort gehör och på grund av efterfrågan släpper de nu guiden även på engelska.

Silvia Barklund, ordförande i teamet kommenterar arbetet bakom guiden:

Den engelska guiden ökar möjligheten att vi gemensamt lyckas utveckla branschen samt att vägleda alla som arbetar inom digital annonsering. Jag ser stora fördelar i det och en självklarhet med att guiden nu finns på ett internationellt språk.

Peter Mackhé, chef för mediefrågor hos Sveriges Annonsörer:

Vi är naturligtvis stolta för den respons som vi har fått för vår guide. Vi vill att alla i branschen skall samlas kring dessa viktiga frågor och som en del i detta har vi nu guiden för digital annonsering på engelska så att fler annonsörer, medier och mediebyråer kan använda den i sin verksamhet.

Här har ni länk till guiden på engelska

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Snart kan du spela in poddar med Spotifys app