Keymetrics

Sverige ligger över snittet när det kommer till viewability

Senast rapporten för viewability i Sverige har publicerats av Meetrics. Här kommenterar Nordenchef Marcus Ericson resultaten.

Ni har nyligen släppt en rapport om viewability i Sverige. Vad säger resultaten?
Vi märker att Sveriges medier och mediaköpare jobbar hårt för att förbättra resultaten vilket blir tydligt i rapporten.

Är Sverige bättre eller sämre än andra länder i mätningen?
Jämför vi de svenska resultaten med de internationella ser vi att Sverige ligger över snittet. Nytt för det här kvartalet är mobil viewability och där ligger vi i topp.

Vad är din take-away från rapporten?
Sverige bibehåller sin höga status i Europa när det kommer till annonskvalitet. En ökad dialog på marknaden och en tydligare kravställning gör att marknaden drivs åt rätt håll.

Här kan du själv läsa rapporten:

Meetrics_Benchmark_Report_Q1_2019

Och här med fokus på Sverige:

Sweden_Meetrics Benchmark Report_Q1_2019

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
8 av 10 tycker att fejknyheter påverkar synen på fakta