Keymetrics

Spotify testar röstaktiverade annonser

Spotify har kommit på att de kan använda röstaktivering när lyssnare interagerar med annonser.

Först ut att testa är The Clash där gratislyssnare, som får höra annonser, kan lyssna vidare på en podcast om bandet genom att säga ”Play now”. Detta kräver att du godkänt inne i appen röstaktivering.

Här kan du se hur det fungerar:

Några andra annonser som testas kommer från Axe (Unilever) och Spotify Studios.

Än så länge handlar annonserna bara om sådant som kan lyssnas på eller ta del av på Spotifys egna plattform. Men funktionen lär även lanseras för andra produkter/tjänster som gör att användaren kan slussas vidare till annonsörens egna sidor.

Här kan du läsa mer. 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Uber ger sig in i annonsbranschen