Keymetrics

Saleforces lanserar blockkedjeplattform för CRM

Salesforce lanserar Salesforce Blockchain, en  blockkedjeplattform som ger företag och organisationer möjligheten att på ett säkert sätt dela data och samarbeta över nätverk.

Salesforce Blockchain integrerar direkt med CRM och ger organisationer möjlighet att leverera nya affärsmodeller som omfamnar trovärdighet, transparens och spårbarhet vid varje kundinteraktion. Detta meddelade Salesforce på TrailheaDX, Salesforce’s årliga utvecklarkonferens tidigare i veckan.

Tanken är att du snabbt ska kunna lansera blockkedjeprogramvara, blockkedjenätverk, blockkedjeprogramvaror och början använda smarta avtal.

Plattformen bygger på öppen källkod från Hyperledger Foundation och är anpassat för Salesforce Lightning vilket gör att företag som använder Salesforce Blockchain får möjlighet att dela med sig av data till partnerföretag och tredjepartsföretag.

Det här är Salesforce Blockchain:

Blockchain Builder: Enkelt bygga och underhålla blockkedjenätverk, blockkedjeprogramvaror och smarta avtal för varje företag i samma process som CRM-dataobjekt, alltså med musklick istället för kod.

Blockchain Connect: Gör Blockkedjedata åtgärdsbar genom integration med Salesforce plattform vilken inkluderar Sales Cloud, Service Cloud samt Marketing Cloud. Blockchain Connect gör det också möjligt att applicera blockkedjedata som ett nytt lager ovanpå existerande arbetsflöden som söksträngar och automatiserade processer. Utöver det kan du köra AI-algoritmer, med hjälp av Einstein, som integrerar blockkedjedatan in i bland annat försäljningsprognoser.

Blockchain Engage: Ska se till att partnerföretag, distributörer och mellanhänder får tillgång till Salesforce Blockchain. Med ett interaktivt lager kan företag utnyttja API:er, färdigbyggda appar och integrera existerande blockkedjor för att skapa egna nätverk som inbjudna kan ansluta sig till.

Salesforce Blockchain förväntas bli tillgängligt 2020.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Allt fler vill knäcka nöten med att mäta tv och online i samma system