Keymetrics

Mailchimp lanserar plattform för marknadsföring

Mailchimp vill inte längre bara hantera mail, nu tänker man gå – all the way – genom att lansera en plattform för all marknadsföring.

For more than two years, we’ve been adding new features like landing pages, Facebook ads, Google remarketing ads, postcards, social posting, and our marketing CRM tools that have become the heart of the Mailchimp platform. This week we’re bringing it all together with a deeply integrated app experience for users, kommenterar Ben Chestnut vd för Mailchimp.

Över 90 procent av Mailchimps kunder är bolag med färre än 100 anställda. Alltså mindre bolag som behöver enklare lösningar för att hantera all sin marknadsföring. Här tänker Mailchimp axla rollen och erbjuda sin enorma användarbas nya verktyg och möjligheter.

Plattformen kommer att göra det möjligt att hantera webbplatser, CRM, publicering på sociala medier, datadrivna rekommendationer, Google retargeting, retargeting på Facebook och Instagram med mera.

Här kan du läsa mer från Mailchimp.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Influencers ska locka unga att bli bönder