Keymetrics

Kim Kardashian tjänar 4,7 miljoner kronor per inlägg

The Heart Truth® is a national awareness campaign for women about heart disease sponsored by the National Heart, Lung, and Blood Institute (NHLBI), part of the National Institutes of Health, U.S. Department of Health and Human Services (HHS). The Red Dress®, introduced by the NHLBI in 2002, is the national symbol for women and heart disease awareness. Visit www.hearttruth.gov for information on women and heart disease. Photographer: Tim Lundin ~ TDLphoto@gmail.com ~ http://TDLphoto.com

Kim Kardashian bevisar att influencertrenden är allt annat än döende. För bara ett enda inlägg tjänar hon miljoner.

Siffrorna avslöjades i samband med att Kardashian stämmer ett företag för att ha kopierat en av hennes badkläder. I stämningen framkommer att hon tjänar mellan 3 till 4,7 miljoner kronor för ett sponsrat inlägg på Instagram.

Med 136 miljoner följare så kanske det är värt att få ett enda inlägg av Kim då hennes rekommendationer kan få produkter att skina som solen, om de levererar.

Om du vill veta vilka Sveriges största influencers är har vi skrivit en artikel här.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
ICA och IKEA är i topp bland svenska kvinnor