Keymetrics

Facebook ändrar om i sina algoritmer för att visa populära videoklipp

Facebook har uppdaterat sina algoritmer för video för att prioritera klipp som söks efter oftare och ses på längre.

Istället för att söka efter klippen ska de liksom bara dyka upp i ditt flöde, anser Facebook. Känns som att det här inte borde vara en nyhet år 2019. Kanske dags att flytta blicken bort från Snapchat och mer snegla på vad Youtube gör.

Det handlar om klipp som ofta ses och som ses längre dvs bra engagement. “We will add more weight in ranking to videos that keep people engaged, especially on videos that are at least three minutes long,” förklarar Facebook.

Samtidigt slår Facebook ned på sidor som delar andras videoklipp mot betalning. Facebook säger att de kommer att “more strongly limit” spridningen av denna typ.

Här sammanfattar Facebook vad som är på gång:

  • Loyalty and intent: Intent and repeat viewership are important factors we consider when surfacing videos to people in News Feed. Going forward, we will add more weight in ranking to videos that people seek out and return to week after week.
  • Video and viewing duration: As we’ve shared in the past, it’s important to ensure that videos capture viewers’ attention for at least one minute. We will add more weight in ranking to videos that keep people engaged, especially on videos that are at least three minutes long.
  • Originality: Last year we announced that we would limit distribution for unoriginal or repurposed content from other sources with limited or immaterial added value — as well as demote video content from Pages that are involved in sharing schemes. We will more strongly limit distribution and monetization for this kind of content. (See here for more details.)

Här kan du läsa mer.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Krävs mer än data för att förbättra kundupplevelsen