Keymetrics

Branschledande experter diskuterar Growth Hacking på The Park Södra

Swedish Growth hackers och Stockholm Entreprenuers arrangerar meetup där du får lära dig mer om Growth Hacking 2019 och kan ställa frågor till en panel med experter. Gå om du kan för det här blir kanonbra!

Growth Hacking myntades av den digitala marknadsföraren Sean Ellis som: Experimentdriven Marknadsföring. Det vill säga att effekten av de digitala insatserna för ett företags tillväxt är ett resultat av insatserna i tid, pengar och framför allt statistiskt säkerställda och framgångsrika experiment. Termen Growth Hacker är menad som en mer generell term i stil med Life Hacker. Med det menas en person som tar nya vägar och tänker på alla delar i företagets leverans av värde till slutkunder.

Denna nya term har gett upphov till communities runt om i världen och en av de största i Sverige är den återkommande meetupen Swedish Growth Hackers. Tillsammans med en annan meetup Stockholm Entreprenuers arrangerar de nu en meetup där du har får lära dig mer om Growth Hacking 2019 och också får chansen att ställa frågor om just din verksamhet till en panel med ledande experter.

Panelen består av:

Carl Lager med ett förflutet på Spotify och Natural Cycles som idag arbetar som Growth Manager för fintech-startupen Hedvig.

Peter Ingman som är medgrundare av utbildnings och konsultföretaget Growth Tribe Sweden och som också tidigare medgrundare av MyNewsdesk.

Erwan Derlyn med ett förflutet som på iZettle är en oberoende marknadsföringskonsult som har en bred erfarenhet av att jobba med just Growth för Startups.

Llona Vigren som arbetar på konsultbyrån Avaus har över 5 års erfarenhet av att jobba med Growth på större bolag inom stora etablerade branscher.

Panelen modereras av Jesper Petersson som driver Swedish Growth Hackers sedan 2015 och arbetar idag som Web and Growth-Analyst på Telenor Sverige.

Tid och plats

Eventet startar 18:45 på The Park Södra på måndagen den 27 maj. Alla biljettintäkter går till välgörenhetsprojektet Global Music Project som ser till behövande barn får tillgång till musikinstrument och ett sammanhang där musik kan göra en positiv skillnad i deras liv.

Läs mer och anmäl dig här.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Estrella sponsrar e-sport för att nå sina målgrupper