Keymetrics

”Vi har knäckt koden för hur vi ska locka fler att lyssna på nyhetsklipp”

Sveriges Radios senaste digitala nyhetserbjudande har gett nyhetslyssnandet en rejäl knuff uppåt.

Under helgen noterades över 10 miljoner unika klippstarter sedan årsskiftet i appen Sveriges Radio Plays spellista Toppnyheter som samlar klipp från hela Sveriges Radio.

Lyssningen på våra självständiga ljud har hittills överträffat alla förväntningar, säger Michael Österlund, chef för innehållsproduktionen på Sveriges Radio.

Det blir allt tydligare att den geografiska och ämnesmässiga mix som vi kan erbjuda är något som uppskattas av publiken. Vi kan nu säga att vi knäckt koden för hur vi ska locka fler att lyssna på nyhetsklipp, säger Olle Zachrison, chef på Ekot som sköter det redaktionella urvalet av Toppnyheter.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Visselblåsare ska hjälpa H&M förstå sina kunder