Keymetrics

TikTok letar efter nästa världsartist med Spotlight

Om du någon gång drömt om att bli en rockstjärna så är det TikTok du ska hänga på. Där har de nämligen dragit igång en global talangtävling i jakten på nästa världsartist. Dags att värma upp stämbanden!

TikTok behöver innehåll för att locka fler användare. Eftersom det är användarna som skapar det, behövs det triggers som en talangtävling för att få dem att göra ännu fler videoklipp. Bara se hur många visningar America’s Got Talent eller The Voice har på Youtube, vi snackar miljontals.

Än så länge är talangjakten igång i Sydkorea och Japan men den lär exporteras till andra länder som Sverige inom kort.

Talangjakten heter Spotlight och organiseras i själva TikTok-appen. Du helt enkelt skickar in ditt bidrag och vinnaren som väljs ut kommer att få ta del av TikToks nätverk för att få sin musik distribuerade runt om i världen. Instant fame så att säga.

Om du inte vet vad TikTok är har vi skrivit en guide som förklarar appen och hur den kan användas som annonsplattform.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Infograf: Så här optimerar du för on-page SEO