Keymetrics

Sveriges Annonsörer prisas internationellt för ”Guide för digital annonsering”

Poddindex
Peter Mackhé som är ansvarig för Poddindex på Sveriges Annonsörer

Det var i  torsdags som Sveriges Annonsörer tilldelades priset  WFA President’s Award för publikationen ”Guide för digital annonsering”.

Priset delades ut under Global Marketer Week i Lissabon, en årlig konferens som arrangeras av World Federation of Advertisers (WFA).

Guiden togs fram av Sveriges Annonsörers Expert-team Mediekvalité under hösten 2018 och publicerades i januari 2019. I guiden hanteras begreppen pris, mätbarhet, räckvidd, viewability, brand safety och ad fraud. Guiden syftar till att hjälpa annonsörer att förstå och begära ökad transparens i möte och användande av byråer, plattformar och andra partners.

Sveriges annonsörer har samlat några av de vassaste personerna på marknaden till Expertteam Mediékvalie. Vi har arbetat fram en enkel guide att reda ut och förklara svåra begrepp inom digital annonsering på ett lättförståeligt sätt, så att vi får samsyn i hela värdekedjan från annonsörer till mediebyråer och medier. Vi har fått ett otroligt stort gehör här i Sverige och det är extra roligt för teamet att vi nu även får ett internationellt pris för vårt arbete – säger Peter Mackhé (på bild), chef mediefrågor på̊ Sveriges Annonsörer.

Här kan du ladda ned Guide för Digital Annonsering.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
MMS söker en Projektledare med stort intresse för teknik