Keymetrics

Starcom söker en Datastrateg med fokus på kundresan

SponsorStarcom

Brinner du för strategi och analys? Mediebyrån Starcom söker nu en Datastrateg med fokus på kundresan till deras Data & Tech-avdelning.

Starcom har sedan starten – för 20 år sedan – haft en ledande och unik position på den svenska marknaden. Vi har alltid strävat efter att hitta medielösningar som skiljer sig från mängden. På global nivå kallar vi oss ”The Human Experience Company” och det är exakt så vi har byggt Starcom i Sverige. Vi skapar starka varumärkesupplevelser som bygger på mänskliga insikter. Att tillföra och inte störa.

Vi är stolta vinnare av flertalet priser och nomineringar, både i Sverige men även internationellt. Men mest stolta är vi över att få jobba med kunder såsom Telenor, Samsung, Max Hamburgare, Circle K, Spendrups och många fler.

Om tjänsten som Datastrateg med fokus på kundresan:

Vi söker nu en Datastrateg med fokus på kundresan till vår Data & Tech-avdelning. Du sitter mitt emellan analys och
teknologi, mellan martech och adtech. Genom att kombinera våra system och verktyg med analytisk förmåga skapar
vi affärsnära insikter om varumärken och människor. Du är en viktig del av teamet där dina insikter kontinuerligt delas
med kund och kundteam för att förbättra våra kampanjer.

Arbetsuppgifter:

Strategi, analytics & segmentering:

  • Driva innovation och best practice kring vår strategiprodukt inom data och kundresa.
  • Datastrateg på utvalda kunder.
    • Kundresesegmentering inkl. binda ihop kundresan för konverteringsmätning och attribution. Ramverk
      för segmentering av förstapartsdata.
    • Webbsajt- och kundupplevelseanalys.
    • Hantering av multivariat- och A/B-tester.
    • Koppla ihop webbanalysdata med data management-plattformar och kunddata-plattformar.

Bakgrund och färdigheter:

Tekniska färdigheter:

  • Stark kunskap om digital mätning och mätramverk, primärt inom webbanalys.
  • Bra förståelse om kampanjuppsättning inom adtech- och martech-verktyg.
  • Stark förståelse om segmentering och kundresan inklusive attribution och advanced analytics.

Bakgrund och personliga kvalitéer:

  • Du gillar att gräva i data för att hitta insikter i hur människor beter sig och hur affär presterar.
  • Du växlar bekvämt mellan att tänka detaljerat och taktiskt till långsiktigt och strategiskt.
  • Du gillar att ta dig an komplexa utmaningar som ibland saknar instruktionsmanual.
  • Du har en akademisk eller eftergymnasial utbildning.
  • Du har minst 2 – 3 års arbetslivserfarenhet inom relevant område.

Välkommen att söka med CV och ett personligt brev till Johan Pettersson. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillträde för tjänsten är så snart som möjligt – och skriv gärna vilken tjänst du söker i ämnesraden – mejla till jobb@starcom.se.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Snabbkurs i SEO för dig som vill ranka högt på Google del 3
Snabbkurs i SEO för dig som vill ranka högt på Google – del 3