Keymetrics

Sara Sjöman går till Hearts & Science

Sara Sjöman som senast kommer från rollen som affärschef på C More går nu till Hearts & Science. Sara kommer förstärka Hearts erbjudande inom digital growth och strukturell förändring.

Att få ett företag att arbeta mer effektivt med sin marknadsföring genom att bli mer datadriven handlar lika mycket om att få den egna organisationen att förändras och tänka om, som att välja rätt extern partner. Förändringen måste komma inifrån annars riskerar det datadrivna tänket att bli kosmetika. Att få in Sara i vår organisation med sin erfarenhet, kompetens och inställning förstärker vårt erbjudande inom just det – att få företag att lyckas med sin omställning, säger Björn Lindgren, VD Hearts & Science.

Sara kommenterar sina nya anställning.

Det är såklart jättekul att få chansen att följa med på Hearts & Science resa. Det är verkligen en spännande byrå som ligger helt rätt i tiden med tanke på de stora strukturella förändringar vi befinner oss i. Deras erbjudande är både relevant och modigt och maximerar de nya digitala möjligheter som finns. Att jag dessutom får fokusera på områdena tillväxt och hur organisationskultur bidrar till tillväxt som jag tycker är mest intressanta känns jätteroligt. Att lyckas med digital tillväxt handlar både om att använda rätt metrics och relevanta digitala tillväxtmodeller såväl som att skapa rätt kultur för tillväxt.  säger Sara Sjöman som får titeln Growth & Culture Director.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
8 av 10 seniorer mobilsurfar