Keymetrics

Pinterest lockar annonsörer som vill bli inspiratörer

Pinterest är för många en ny kanal. Här berättar jag varför annonsörer ska se Pinterest som en möjlighet.

Om du vill vara varumärket som inspirerar genom bild så är Pinterest definitivt rätt ställe. Även som du vill synas i samband med andra som använder sina bilder för att inspirera allt från husbygget, klädvalet till söndagslunchen. På Pinterest tar man den perfekta bilden till nästa nivå.

Förutom att vara kanalen som inspirerar vill Pinterest också vara tredje valet. Du kan som annonsör välja Google, Facebook eller … och det är här Pinterest vill dyka upp som tredje valet. Självklart slåss de mot andra tjänster som Snapchat, TikTok och fler för att vara det givna valet. Än så länge finns det ingen segrare för tredje pallplats men Pinterest kan faktiskt ha en chans.

Pinterest är mer resistent mot trendförändringar, för kanalen är själva trenden. Allt på Pinterest är som en löpande trendbevakning eftersom det är användarna som själva bestämmer innehållet.

Andra säger att Pinterest är den perfekta kanalen för att testa sina egna koncept. För här kan du med bild visa vad du tänker skapa och få feedback från miljontals användare. Lever dina idéer upp till nuvarande trender? Det är svar du kan få på Pinterest.

Om du ännu inte tagit dig tid att kolla på Pinterest är det hög tid att göra det nu. Kanalen kommer att växa och det är idag ett billigare alternativ om du vill söka dig bort från Facebook och Google.

Vi har skrivit flera artiklar om Pinterest. Här kan du spana in artiklarna.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Få innehåll rekommenderat beroende på ditt humör