Keymetrics

Netflix satsar på print för att nå ut till Hollywood

Istället för att skriva på sin webb eller använda sociala kanaler har Netflix valt att berätta om sitt innehåll och mission i ett magasin.

Magasinet heter Wide och ska vara gratis att ta hem. Tanken är att i den berätta mer om Netflix, alla filmer, tv-shower och serier med stora bilder, reportage och mer.

Syftet är att gulla med Hollywood och få dem att se Netflix som en vän och inte en fiende, som vill roffa åt sig marknadsandelar.

För att producera Wide har man anlitat ett stort team med skribenter, fotografer och fler. Magasinet som sägs bli nära 100 sidor leds av bland andra Krista Smith från Vanity Fair.

Wide finns ute i juni månad.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Integral Ad Science köps upp av Vista Equity Partners