Keymetrics

Med hjälp av AI ska reklamen nå fram till tittarna

Franska undersökningsbolaget Médiamétrie har lanserat Data Profiling, en AI-lösning som kan rikta reklam till tittare dagen efter.

Den nya lösningen Data Profiling har utvecklats för att göra det möjligt för TV-hus och streamingtjänster att länka ihop målgrupper till tv- och streaming-tittande.

Du kan exempelvis se målgruppsprofiler för dagen-efter-tv eller via vanliga kakor på sajter för streamingtittande. Médiamétrie tillämpar artificiell intelligens för att optimera riktad reklam baserat på bolagets tv- och internetpaneler.

Lösningen ”offers new and more precise targeting opportunities at the individual level compared to household-based targeting,” kommenterar Estelle Duval.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Firefox blockerar tredjepartskakor för alla