Keymetrics

Med Deep Fakes pratar Beckham flera språk

Deep Fakes börjar allt oftare smyga sig in i kommersiella sammanhang. Det är inte längre bara för hackare som vill trolla utan även för annonsörer som vill nå ut med sina budskap.

I den här reklamfilmen pratar David Beckham flera språk, och det är möjligt med hjälp av Deep Fakes.

Deep Fakes är en teknik som gör det möjligt att få det att se ut som om en person säger en sak, fast det egentligen sägs av någon helt annan. Vad det handlar om är att använda maskininlärning för att manipulera rörliga bilder genom att byta ut ansikte eller kropp på människor.

Här berättar bolaget bakom hur det gick till när de fick Beckham att prata flera språk, som i skrivande stund haft över 400 miljoner visningar på Youtube.

Här är ett annat exempel med Obama.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
”Det betyder alltså att hemsidor i snitt ändrar 20 procent av innehållet varje dag”