Keymetrics

LinkedIn vill med sin kampanj inspirera fler att önska mer

LinkedIns senaste kampanj #InItTogether ska inspirera fler att använda plattformen för att byta karriär eller söka drömjobbet. Egentligen tycker jag att LinkedIn är bortkastad tid men hoppet håller mig kvar.

Jag har över tusen kontakter på LinkedIn, eftersom jag gjort det till en grej att acceptera alla som vill lägga till mig i sitt nätverk.  Här är min sida, det är bara att adda mig. Senaste tillskottet till min LinkedIn var en kille från Mumbai i Indien som berättade glatt att jag kan hyra hans programmerare för en billig peng.

Måste erkänna att LinkedIn inte ger mig så mycket. Det är bara några få medlemmar som publicerar inlägg och resten av oss väntar i vassen på någon slags vinstlott. Kanske hittar någon mig och erbjuder drömjobbet med 10 miljoner i årslön, 4 timmars arbetsdag och valfri arbetsplats. Hoppas …

Men LinkedIn vill ju inte berätta den sidan av sitt nätverk. De vill istället samla alla runt idén att nätverket är dörren till ett bättre liv, så evangeliskt.

 

 

 

 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Den stora jakten på com-domänen