Keymetrics

Kantar satsar på e-handel

Kantar har gått samman med analysföretaget Profitero som hjälper företag att lyckas med sin e-handel.

Syftet med partnerskapet är att hjälpa deras gemensamma kunder att mer effektivt hantera sin e-handel på flera olika plattformar.

Phillip Smiley, CEO, Consulting Division på Kantar kommenterar:

E-commerce is an area of growth that deserves investment, but brands can’t afford to spend without discipline and focus. With our complementary data and expertise, Kantar and Profitero are uniquely positioned to help brands bridge the gap between digital strategy and execution and grow quickly – and efficiently – at the same time.

Profitero har flera erbjudanden inom e-handelsanalyser och hjälper sina kunder att öka sin försäljning. Företaget hjälper varumärken i 50 olika länder och bland kunderna finns bland annat L’Oreal och Bayer.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
SurveyMonkey lanserar premium-version