Keymetrics

Ipsos satsning börjar ge utdelning

När marknaden går kräftgång väljer vissa att krypa ned i sitt hål medan andra går hårt ut och satsar på tillväxt. Ipsos valde det senare och det visar sig redan ge utdelning.

Det är inte lätt att vara modig med sin affär när vinden blåser åt fel håll. Men Ipsos har skruvat på sin affär och visat att mod lönar sig.

Nu är det inte några tech-siffror vi pratar om, men för att vara research är det bra med en organisk tillväxt om 2,4 procent för första kvartalet. Speciellt när man ser på omsättningen som ökade, efter köpet av Synthesio och delar av GfK, med 15 procent till 422 miljoner Euro.

Bäst gick det för Citizens (opinion) som ökade med 5,5 procent och Consumers med 2,1 procent.

Här kan du gräva dig ned djupare i siffrorna från Ipsos första kvartal.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Studie avslöjar att Google är smartare än både Amazon och Apple – och därför är det viktigt