Keymetrics

Ipsos köper GfKs KnowledgePanel

Ipsos i USA köper GfKs KnowledgePanel för en större summa pengar och adderar den till enheten Ipsos Public Affairs.

Det var inte länge sedan som Ipsos köpte upp fyra olika enheter från GfK – Customer Experience, Experience Innovation, Health, och Public Affairs – och adderar nu ytterligare en panel, KnowledgePanel.

Precis som med de andra panelerna kommer även KnowledgePanel finnas tillgänglig genom Ipsos eNation Omnibus och Global Advisor.

KnowledgePanel samlar in data om konsumenternas attityder och faktiskt beteende inom områden som media, marknad, köpintentioner och produktköp. Panelen har i dagsläget 55.000 panelister i USA.

Annie Weber från Ipsos förklarar köpet ”has allowed our high caliber research, that can withstand rigorous scrutiny from the press or other audiences, to merge with Ipsos highly acclaimed Public Affairs division to provide a trusted source of relevant public opinion information”.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Fortnite är Netflix största konkurrent