Keymetrics

Fyra nya till Expertteam Mediekvalité hos Sveriges Annonsörer

Sveriges Annonsörer bildade Expertteam Mediekvalité för ett år sedan för att bringa klarhet i den komplexa digitala annonsmarknaden. Nu har fyra nya experter gått med i teamet.

De nya personerna som tillträder är Rikard Bildsten,  Fredrik Hallberg och Johan Wilberg.

Här nedan beskriver Sveriges Annonsörer sina nya experter:

Rikard Bildsten (AppNexus) kompletterar gruppen med sin djupa kunskap inom data driven marknadsföring och den programmatiska delen samt har ett genuint intresse för teknik och följer utvecklingen långt utanför våra gränser.

Adela Vergara (Ad-On) är en erfaren digitala expert från mediebyråvärlden som har viktiga kompetenser om hur den digitala annonsmarknaden fungerar, när det är som bäst.

Fredrik Hallberg (Commercial Works) har forskat om annonsmarknaden och är en uppskattad föreläsare inom området och har otroligt bra kunskap om annonsmarknaden i stort.

Johan Wilberg (Bonnier Brand Studio) är en av de vassaste analytikerna inom mediebranschen och har jobbat på Dagens industri, Bonnier News och nu arbetar han på Bonnier Brand Studio med Native-annonser.

Guiden har fått otroligt stor respons med pris från WFA – World Federation of Advertisers – samt en utbildning kopplad till den som fullbokades på knappa två timmar. Vi ser fram mot att få in nya kompetenser i teamet och ta fram nya hjälpmedel för annonsörer som kan hjälpa dem att få bättre effekt, kommenterar Peter Mackhé chef för mediefrågor hos Sveriges Annonsörer.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Nu kommer routrar som gör konsumenterna osynliga på nätet