Keymetrics

Creuna köper Fanclub

Creuna med över 350 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Finland köper Fanclub, som i och med uppköpet blir Creuna Malmö.

Johanna Fagrell Köhler, VD på Creuna, är mycket nöjd med förvärvet.

Öresundsregionen är i en spännande och expansiv fas där Creunas starka kompetens inom digitalisering och affärsutveckling tydligt efterfrågas. Vi har länge haft förfrågningar från kunder i regionen som önskat att vi fanns på plats. Därför sökte vi ett samarbete som stärker vårt befintliga erbjudande ytterligare. Fanclub är oerhört starka på kreativitet och strategisk kommunikation och kommer att kunna bidra till vår affär med sina kompetenser. Tillsammans kan vi skapa spännande och innovativa digitaliseringsprojekt för hela Öresundsregionen.

Redan i början av april lanseras Creuna Malmö.

Fanclubs befintliga personal, med Anna Bostam och Ulla-Karin Barrett i spetsen, kompletteras direkt med Hanna Elfvin, som var en av grundarna av digitalbyrån KAN, Henrik Kjellnäs, som arbetat med digital affärsutveckling och kundansvar samt Urban Nyblom, med bakgrund från Nepa, 3 och Ericsson Consumer Lab.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Nu ska konsumenterna slippa OCR-nummer