Keymetrics

Arvid Axland delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter till DA:s läsare

Du har säkert stött på Arvid Axland, föreläsare och visionär inom att skapa meningsfulla upplevelser. Från och med nu kommer du kunna ta del av Arvids tankar och idéer direkt här på dagensanalys.se.

Arvid är i grunden ingenjör men har med tiden förstått att det är den känsla som kunderna har som verkligen är avgörande för hur de uppfattar varumärken, produkter och tjänster. Det är dessutom inget som enbart är förbehållet kunder, utan även medarbetarna presterar bättre om de har en positiv känsla av företaget de jobbar på. Så det är affärskritiskt ur många perspektiv att skapa positiva känslor hos människor som kommer i kontakt med företaget.

Att skapa positiva känslor görs genom upplevelser, och företag måste därför bli mycket bättre på att ge såväl medarbetare som kunder positiva upplevelser för att företaget och dess erbjudanden ska uppfattas som några man vill associeras med. ”Om fler företag blir mer upplevelseorienterade så blir vår värld avsevärt bättre, och företagen mer lönsamma.” säger Arvid själv.

Det handlar med andra ord inte om att göra ”det där lilla extra” som ofta pratats om, utan att på riktigt erbjuda upplevelser, oavsett om det är när kunden kommer in din en butik, eller när du pratar med dina kollegor vid kaffemaskinen.

Arvid är grundare till Pool kommunikationsbyrå och författare till boken Jakten på känslan (som du kan köpa här). Han grundar sina framgångsrecept på erfarenheter att jobba med kunder i alla möjliga branscher under sina 20 år med Pool, t.ex. Electrolux, Gröna Lund, SAS, Hertz, Värmdö kommun, Brothers, 4Sound och KLM.

Här på dagensanalys.se kommer Arvid att dela blogginlägg och filmer med tankar och idéer, samt utveckla de metoder och exempel som finns att läsa i boken ”Jakten på känslan”, allt för att du ska kunna skapa meningsfulla upplevelser för din omvärld. Vi ser fram emot att få ta del av de tips som Arvid kommer dela med sig av.

Redan nu finns ett första inlägg från Arvid, skrivet under påskens soliga dagar, för dig att ta del av här.

 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Allt färre sökningar på Google leder till klick