Keymetrics

Admo.tv expanderar i Europa med sin nytänkande tv-lösning

Admo.tv fortsätter med sin rappa expansion och öppnar två nya kontor i Europa. Om deras smarta erbjudande faktiskt levererar lär vi nog få se dem i Sverige snart.

Så vad gör Admo.tv?

Tydligen har de lösning för tv-reklam som bygger på så kallad fingerprinting. Med fingerprinting kan du följa reklamen både på tv:n och utanför tv-rutan. Du kan bland annat koppla ihop och optimera tv och online tillsammans. Ett exempel är att du kan optimera så att när din reklam visas på tv är den samtidigt en köpt annons på Google eller tokoptimerad för att ligga högst upp i SERP. Man vill helt enkelt koppla ihop beteendet där en konsument ser reklamen på tv och sen vänder sig till nätet för att se mer av produkten och/eller köpa. En riktigt intressant lösning om den nu fungerar som utlovad.

Finns det något företag som gör detta i Sverige?

Företaget lanserades för bara fyra år sedan och har sedan dess expanderat till 15 länder. De två senaste är Tyskland och Spanien.

Our mission is to become the go-to TV measurement and amplification platform for agencies and brands across Europe. Perhaps most importantly, we are committed to raising the value of traditionally offline channels for advertisers, agencies and viewers alike, kommenterar bolaget.

Om du klickar på play-knappen ovan kan du se ett kort videoklipp som förklarar mer.

Och nej, vi har inte fått en krona för att skriva den här artikeln. Vi tycker bara att deras lösning verkar intressant. 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Nya tips: Tre saker att göra på kontoret under sommaren