Keymetrics

SpotX och smartclip i samarbete med Adssets

SpotX och smartclip ingår partnerskap med CMP-plattformen Adssets.

Tack vare samarbetet får annonsörerna tillgång till anpassningsbara och dynamiska videolösningar. Dessa distribueras med hjälp av dynamiska metoder, som kan inkludera målgruppsdata baserat på geografisk position, tid på dygnet och beteendemönster.

Den nya lösningen är tillgänglig via både desktop och mobil och är helt baserad på VAST-protokollet, vilket innebär att den är helt kompatibel med alla videoannonseringslösningar.

Partnerskapet ger våra kunder ännu mer funktionalitet och med Adssets kan vi nu erbjuda en unik videobaserad lösning där de kan driva och öka varumärkeskännedom i hela Norden. Tack vare VAST-standarden kan vi kombinera kreativitet, målgruppsinriktning i flera enheter och ge bra resultat för våra annonsörer, säger Jonas Rundgren, nordisk vd för smartclip och SpotX i Norden.

Andreas Wahlman, CRO på Adssets kommenterar:

SpotX och smartclip är företag med djup kunskap inom videoteknik. Det gör dem till starka partners när vi jobbar med att individanpassa budskap via vår Advertising Content Manager-teknik (ACM). Det innebär ett snabbt och smidigt sätt att arbeta och gör tekniken tillgänglig för annonsörer i hela Norden oavsett storlek.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Giganten som vill avlyssna både kunder och personal