Keymetrics

Schibsted lägger ut sitt inventory hos Google

Schibsted utökar sitt automatiserade erbjudande samtidigt som man lägger ut delar av sitt inventory hos Google.

Schibsted utökar sitt automatiserade erbjudande och skapar nya produkter för Admarket.

I samband med dessa lanseringar tillgängliggörs också delar av Schibsteds inventory i Googles köpplattformar samt ökad transparens genom nya samarbeten med etablerade leverantörer, skriver Schibsted i ett pressmeddelande.

Utvecklingen av Admarket har överträffat alla förväntningar och vi har fått väldigt positiv respons från marknaden. Det finns ett stort intresse från andra sajter och etablerade publicister att tillgängliggöra sitt varulager i Admarket, säger Anders Nylander, vd på Schibsted Sales & Inventory i pressmeddelandet.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
The Power of Journalism till Sverige